به گزارش روابط عمومی دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تعداد 150 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و دانشگاه پیام نور یاسوج در این بزم الهی و در مسجد نورانی دانشگاه حضور یافتند.
ستاد استقبال از معتکفین با استقبال گرم از دانشجویان و پذیرایی و اهدای بسته های فرهنگی به معتکفین حضور ایشان را خوش آمد گفته و تمامی امکانات جهت رفاه حال معتکفین گرامی را به کار گرفته است.
در این مراسم که با همکاری دفتر نهاد رهبری و معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد مسئول دفتر نهاد رهبری حجت الاسلام ملاعلی و معاون فرهنگی دفتر حجت الاسلام فراهانی و دکتر ایزدپناه قیطاسی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه نیز حضور یافته و حضور دانشجویان در این بزم الهی را گرامی داشتند.
در این شب نورانی جشن میلاد پربرکت مولای متقیان با تلاوت قرآن توسط دانشجوی قاری میلاد داوری آغاز شد سپس دکتر قیطاسی پس از ابراز خشنودی از حضور در جمع معتکفین و آرزوی سلامتی و سعادت دانشجویان به ایراد سخنانی پیرامون اهمیت و بزرگی اعتکاف پرداختند و به دانشجویان معتکف توصیه نمودند که قدر لحظه لحظه ی این وقت گرانبها را دانسته و از آن به نحو مناسبی بهره ی معنوی ببریم.
در ادامه حجت الاسلام ملاعلی به ایراد سخنرانی پیرامون اعتکاف و زدودن رذائل اخلاقی و تصفیه ی خود از بدی ها پرداختند و عنوان کردند همانطور که ما برای تصفیه ی جسم خود اقدام به تصفیه ی خون و اهدای خون خود میکنیم از نظر معنوی نیز باید از بدی ها خود را پاک نمود و اعتکاف چنین فرصت خوبی را در اختیار ما می گذارد. ایشان همچنین عنوان کردند که بزرگانی چون حافظ که به مقامات معنوی رسیدند خود را مدیون چنین خلوت هایی با خداوند جل جلاله می دانند.
ما شبی دست برآریم و دعایی بکنیم غم هجران تو را چاره ز جایی بکنیم
ایشان اعتکاف را فرصت خوبی دانستند که از روزمرگی ها رها شده و از این خلوت استفاده کرده و از خستگی روح خود را به نشاط معنوی رساند.
ایشان به دانشجویان توصیه نمودند که حتما معانی دعاهایی که در این ایام می خوانند را توجه کنند و بعضی از ذکر ها را مدام بر لب داشته باشند.
در پایان پس از آرزوی قبولی طاعات و عبادات دانشجویان معتکف برای ایشان آرزوی سلامتی و صحت و توفیق روز افزون داشتند و پس از آن مداح اهل بیت به سرودن اشعاری پیرامون مولای متقیان پرداختند.
نام : | |
ایمیل : | |
*نظرات : | |
| |
متن تصویر: | |